PROGRAM

Az Életmódváltás Éjszakája előadásait ismert és szakmájukban elismert dietetikusok, sport-, és mentálhigiénés szakemberek tartják.

Takács Hajnalka
dietetikus

A diétázás evolúciója-A low fat fogyókúrától a léböjtön át a mindenmentes diétáig

Rosszul érzed magad a bőrödben? Egész nap puffadsz, nem tudsz lefogyni és azt érzed, már az összes diétát kipróbáltad? 
Mi a gond a táplálkozásunkkal? Miért nem találtad meg a Neked megfelelő diétát? Miért mondjuk mi dietetikus szakemberek, hogy ne fogyókúrázz, hanem válts életmódot? Melyik diéta segíti az egészséges életmódváltást? Milyen hatásai vannak az egészséges életmódváltásnak és mit okoz, ha rossz módszert választasz?
A napindító előadás témája olyan kérdéseket feszeget, amiket minden diétázó számtalanszor feltesz magának. 

Időpont:  15.00 óra

Frányó Eszter
dietetikus

Mielőtt felkeresnél egy dietetikust...

Diatetikus, diabetikus, vagy esetleg dietetikus...?! Mit is jelent ez pontosan?
Avagy kik vagyunk mi? Mikor érdemes minket keresni? Miben tudunk segíteni Neked? Miben nem?
Mi történik egy közös munka során? Mire számíthatsz?
Rengeteg emberrel beszélek nap, mint nap, és ezek a kérdések szinte minden alkalommal előkerülnek ilyen-olyan formában.
Ha érdekelnek a válaszok, tarts velem!


Időpont: 15.30 óra

Gyányi Ditta 
dietetikus

Lélek és az étek

A megálmodott testalkat felé vezető úton ne csak arra figyeljünk, hogy mit teszünk a tányérra, hanem érzelmeinkre is. A kilókkal szembeni harc a fejben is ugyanúgy folyik, mint a tányéron. Bármilyen megdöbbentő, gyakrabban eszünk valamilyen érzelem hatására, mint biológiai éhség csillapítása miatt. A tudatos táplálkozás az is jelenti, hogy nemcsak arra figyelünk, hogy mit eszünk, hanem arra is, hogy miért. 


Időpont: 16.00 óra

Szarka Dorottya
dietetikus

Hús nélkül egészségesen, alias vegetarianizmusról elfogulatlanul

Az elmúlt években egyre nagyobb teret hódít a vegetarianizmus - nem véletlenül. Számos meggyőző kutatási eredmény van arra vonatkozóan, hogy az optimálisan összeállított húsmentes étrend, de már a csökkentett húsfogyasztás is hozzájárul az egészségesebb és hosszabb élethez. Előadásomban szót ejtek arról, mit jelent az optimálisan összeállított vegetáriánus étrend és a teljes értékű növényi táplálkozás, illetve mik lehetnek a buktatók.


Időpont: 16.30 óra

Szabó Adrienn
dietetikus

Környezet- és egészségtudatos táplálkozás

Az előadás címét olvasva talán sokan azt várják, hogy majd megoldást mutatok arra, hogyan fér meg a fenntarthatóság és az egészségvédelem egymás mellet. 
A célom azonban épp az lesz, hogy bebizonyítsam, Földünk védelmét szem előtt tartva valójában a saját jól létünk kerül fókuszba. A 2 feladat nem egymással párhuzamosan valósítható meg, hanem szervesen egymásba fonódva. 


Időpont: 17.00 óra

Schmidt Judit
dietetikus

Virtuális táplálkozási mentőöv - hogyan lesz "Gugli" valóban a barátunk?

A világjárvány is megerősítette, hogy az egészség egyike a legnagyobb értékeknek. Hatalmas jelentősége van, hogy honnan tájékozódunk ebben az óriási médiazajban. Különösen a világhálón, ahol mindenre és mindennek az ellenkezőjére is rengeteg találat érkezik. Igen nagy kihívást jelent eldönteni, kinek milyen étrend a tökéletes, kit/kiket érdemes követni, kinek érdemes hinni. Előadásomban azokat a főbb szempontokat igyekszem összegezni, amelyek az internet útvesztőiben a segítségünkre lehetnek.


Időpont: 18.00 óra

Antal Emese
dietetikus

Gyermekek egészséges táplálkozása

A gyerkőc virslit eszik virslivel? Fintorogva tolja el a zöldséget? Sosem eszi meg a csomagolt tízórait? Egész nap nassolna? Ebédre csak pizzát vagy sült krumplit kér?
Az előadásomban elmondom, hogy mit tehetünk azért, hogy az étkezés egészséges, ugyanakkor örömteli legyen.


Időpont: 18.30 óra

Shenker-Horváth Kinga
dietetikus

A fogamzás előtti táplálkozás jelentősége és hosszútávú hatásai

A leendő édesanyáknak és édesapáknak már a családtervezés során különösen nagy hangsúlyt kell fektetniük az egészséges életmód kialakítására, amelynek egyik nélkülözhetetlen eleme a kiegyensúlyozott táplálkozás. Meghatározó, hogy a várandósságnak a legoptimálisabb tápláltsági állapottal induljanak neki a leendő anyák, azonban a fogantatás sikerességében, és a magzat, majd a megszületendő gyermek egészséges fejlődésében kiemelt jelentőségű az apák táplálkozása is.


Időpont: 19.00 óra

Abonyi Orsolya
dietetikus

Súlygyarapodás várandósság alatt, ragaszkodó kilók a szülés után-egy dietetikus személyes élménye

Legújabb szerepemben állok elétek: kismamaként megélt tapasztalataimat szeretném megosztani veletek, milyen volt szakemberként átélni a várandósságot, az azzal járó változásokat, és mit tapasztalok most, a szoptatás során. Szakmai szemmel, mégis személyesen.


Időpont: 19.30 óra

Ádám Judit
dietetikus

A szoptatás alatti táplálkozás és a hozzátáplálás hatása a hosszútávú egészségre

Az talán közismert, hogy az anyai étrend meghatározó jelentőségű a várandósság alatt. A gyermekágyi időszakban - amikor már nem a köldökzsinór, hanem az anyatej köti össze anyát és gyermekét - a kiegyensúlyozott étrend nem veszít fontosságából. Az anyatej összetétele a gyermek korához és igényeihez igazodik, de bizonyos összetevőire az anya étrendje is hatással van. Mi jut át az anyatejbe és mi nem? Tudományosan megalapozottak-e azok a javaslatok, amelyek az anyákat korlátozzák a laktáció alatti étkezésben?
A hozzátáplálás megkezdése, a szülői válaszkészség és az első hónapokban kialakuló étkezési szokások meghatározóak a későbbi egészségre nézve is. Mit tehet a szülő, hogy a legjobb életkezdetet biztosítsa?
Előadásomban ezekre a kérdésekre igyekszem tömören és gyakorlatiasan választ adni.


Időpont: 20.00 óra

Török Éva
dietetikus

Táplálkozás & tumor: avagy mit tehetsz ellene és érte!?

Bizonyos tumoros megbetegedések kialakulása és az életmód közt meglepően nagy az összefüggés. 
Olyannyira nagy, hogy nem lehet csak úgy elmenni mellette. Magyarország vezető "nagyhatalom" a vastagbél tumor
előfordulási gyakoriságában. Abban a megbetegedésben, melynek közel ötven százaléka megelőzhető volna, pusztán
életmódbeli tényezők megváltoztatásával. És ez csak egy a sok közül, a megelőzés pedig igazán nem ördöngősség! 
Számtalan tényező van, amit nem tudunk egészségünk alakulásában befolyásolni, ezért kézenfekvő, hogy azzal foglalkozz, amin
tudsz változtatni, és az ötven százalék nem kevés!


Időpont: 20.30 óra

Horváth Andrea
személyi edző

Hogyan kezdjünk sportolni?

Hiúság, vagyis a külsőségek? Hosszú élet, vagyis az egészséges életmód? Jobb közérzet, vagyis nagyobb fizikum? Meg kell fogalmaznod önmagad számára, hogy miért lenne fontos számodra a mozgás, vagyis hogy mi a motivációd? Hogyan tudod elérni, hogy ne egy külső kényszer, hanem belső késztetés legyen számodra a mozgás iránti igény? Miért fontos a fokozatosság a sport mindennapokban történő beépítése során? 
Ezekre a kérdésekre adok válaszokat és praktikus tanácsokat.


Időpont: 21.00 óra

Kőrösi Éva
dietetikus, AthlEats

Sporttáplálkozás

A táplálkozás milyensége kiemelkedő jelentőséggel bír, úgy a sportolás, mint az élet bármely más területén.
A nem megfelelő étkezés a sportteljesítményt akár ronthatja is, vagy végső soron sérülésekhez vezethet. Elsődlegesen az illető étrendjét érdemes helyesen felépíteni, mielőtt bármilyen kiegészítést alkalmaznánk a táplálkozásában.


Időpont: 21.30 óra

HOGYAN LEHET RÉSZT VENNI AZ ÉLETMÓDVÁLTÁS ÉJSZAKÁJÁN?


Sajnos, még nem érkezett el az ideje annak, hogy az Életmódváltás Éjszakáját az eredeti terveink szerint egy egész napot felölelő élő programként meghirdethessük, ezért idén a Facebook felületén, ingyenes, online előadásokkal bonyolítjuk le az eseményt. Csak kattints az alábbi linkre március 26-án 15.00 órakor és csatlakozz az előadáshoz!
Kattints!

REGISZTRÁCIÓ

Az eseményre regisztrálók nyereménysorsoláson vesznek részt. Sorsolás: 2021. március 26. 22.00 órakor
(Regisztráció lezárása: 2021. március 26. 20.00 órakor)

A nyereményjáték részvételi- és játékszabályzata ide kattintva olvasható.

PARTNEREK

Életmódváltás éjszakája

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram