Életmódváltás Éjszakája 

2022. március 25.

Második alkalommal rendezzük meg az Életmódváltás Éjszakáját március 25-én, a tavaszi napéjegyenlőséget követő első pénteken. A célunk az, hogy felhívjuk a figyelmet arra, hogy a testi és lelki egészség elérésének és megőrzésének kulcsa az életmód megváltoztatása. Ebben óriási szerepe van az egészséges táplálkozásnak, de ugyanígy fontos a rendszeres testmozgás, valamit a psziché ápolása is. A kampányszerű fogyókúra, az alkalmankénti sport helyett szemléletváltásra van szükség ahhoz, hogy a fizikai állapotunkat hosszú távon fitten tartsuk. Ezt elkezdeni sohasem késő és számos dietetikai szakember és szolgáltató segít abban, hogy életmódot váltsunk és azt be- és meg is tartsuk. Az Életmódváltás Éjszakáján közel húsz, ismert és elismert szakember fog össze és tart előadást más-más problémát körüljárva, de az egészséges életmóddal kapcsolatban. Az Életmódváltás Éjszakáját a Facebook felületén, ingyenes online előadásokkal bonyolítjuk le.

HOGYAN LEHET RÉSZT VENNI AZ ÉLETMÓDVÁLTÁS ÉJSZAKÁJÁN?
Az esemény a Facebookon lesz elérhető a Smartfood oldalán:

Kattints!

PROGRAM
2022. március. 25. 12.00-22.00

Az Életmódváltás Éjszakája előadásait ismert és szakmájukban elismert dietetikusok és táplálkozástudományi szakemberek tartják.

12.00-12.30 Tények és tévhitek a dietetikai tanácsadásról - Abonyi Orsolya

12.30-13.00 Hashimoto étrend - mit mond a tudomány? - Varga Dóra

13.00-13.30 Miért fontos a változatosság? Bioaktív vegyületek és jótékony hatásuk az élelmiszereinkben - Erdei Lilla

13.30-14.00 A gyerekkori obesitas étrendi kezelése - Martonosi Adrienn

14.00-14.30 Lehet egyszerre finom, egészséges és fenntartható az étrendünk? OKOSTÁNYÉR® ajánlás a rohanó hétköznapokban - Szűcs Zsuzsanna

14.30-15.00 A 2-es típusú diabéteszről a dietetikus szemével - Pallagi Alexandra

15.00-15.30 Lehet-e fogyni az Intuitív Étkezéssel? - Asiama Evelyn

15.30-16.00 A daganatos megbetegedések és a táplálkozás - Moharos Melinda

16.00-16.30 Mit tegyek, mit egyek - a terhességi cukorbetegség tudnivalói - Balogh Adrienn

16.30-17.00 Miért csinálja, hogy nem csinálja? avagy mi áll annak hátterében, hogy nem diétázik az, akinek tényleg kellene - Gyányi Ditta

17.00-17.30 Hisztaminintolerancia - nem annyira ijesztő, mint gondolod! - Szkladányi-Szabó Lucia

17.30-18.00 Étrend-kiegészítők – Szükségesek, hatásosak, biztonságosak? - Shenker-Horváth Kinga

18.00-18.30 Démonizált élelmiszerek, élelmiszeralkotók - Mindig jobb a mentes? Van okunk félni az ételektől? - Pangl-Szarka Dorottya

18.30-19.00 Mi kerüljön a kisiskolások uzsis dobozába?- Földesi Eszti

19.00-19.30 Akkor mostantól nem ehetek rizst, krumplit, tésztát? - avagy az 1-es típusú cukorbetegség étrendi specialitásai - Jász Fanni

19.30-20.00 Haverok, buli, kollégiumi élet: útmutató a 15-25 éves korosztály étkezési szokásaihoz - Antal Emese

20.00-20.30 Hogyan egyél jól, s legyél jól a munkában is? - Schmidt Judit

20.30-21.00 Szabadidő-sportolók táplálkozása - Dobák Zita

21.00-21.30 Növényi alapú étrendek szülőknek és gyermekeiknek - Ádám Judit

21.30-22.00 Segítség, IR-es vagyok! - Tények és tévhitek az inzulinrezisztencia diétájában - dr. Takács Hajnalka

Tények és tévhitek a dietetikai tanácsadásról

Tapasztalataim alapján készülök egy ismeretterjesztő, figyelemfelkeltő előadással, melyben elmesélem, hogyan zajlik egy valóban hatékony dietetikai szaktanácsadás, és lerántom a leplet a leggyakoribb tévhitekről is. Ha egy ideje kacérkodsz a gondolattal, hogy dietetikushoz fordulj, de
nem vagy teljesen biztos, hogy miben is fog tudni neked konkrétan segíteni, akkor feltétlen tarts velem március 25-én!

Abonyi Orsolya

Növényi alapú étrendek szülőknek és gyermekeiknek

Úgy tűnik, egyre nagyobb népszerűségnek örvend és több figyelmet kap a növényi alapú táplálkozás a világon mindenhol, így hazánkban is. A legtöbben egészségügyi, állatvédelmi, környezettudatos vagy spirituális okból választják ezt az étrendet. A szülők táplálkozása meghatározó a gyermekük egészségére nézve, nem csak a várandósság alatti anyai étrend szempontjából, hanem azon túlmenően: a példamutatás, az ételekhez való viszony és a táplálkozási szokások kialakítása oldaláról is.
Vajon milyen tudományos tények támogatják a növényi alapú étrendeket? Kinek való és ki az, akinek esetleg egészségügyi kockázatot jelenthet? Mit tehet az a szülő, aki a gyermekének a legjobbat szeretné, hogy valóban biztonságos és teljes értékű táplálékot kínáljon? Előadásomban ezekre a kérdésekre igyekszem tömören és gyakorlatiasan választ adni.

Ádám Judit

Haverok, buli, kollégiumi élet: útmutató a 15-25 éves korosztály étkezési szokásaihoz

“Mama-hotel”, kollégium, az első albérlet - egy fiatal életében táplálkozási szempontból is fontos mérföldkövek ezek az életszakaszok. Mit, hogyan, mennyit és mikor egyen egy 15-25 éves fiatal? Hogyan lehet ebben az életkorban jó befolyással a szülő a gyermekre? Ilyenkor már lehet, hogy a szülők kicsi kincse belekóstolhat a bulikba, az alkoholos befolyásoltságba, a testképe átalakulhat - iránymutatás és megfelelő példamutatás nélkül könnyen tévútra léphet. Az előadás olyan témákat is érint, mint a kollégiumi bevásárlás és étkezés tervezése, az alkoholok fogyasztása, a különböző fogyókúrák.

Antal Emese

Lehet-e fogyni az Intuitív Étkezéssel?

Az utóbbi időben egyre gyakrabban hallani az Intuitív Étkezésről, amely a testtudatosságon alapuló szemléletmódot foglalja magába. Ám célja lehet-e a testtömeg csökkenés? Miről szól? Egyáltalán, fogyókúrázás nélkül létezik-e egészséget támogató életmód? Többek között ezekre a kérdésekre ad választ az előadás.

Asiama Evelyn

Mit tegyek, mit egyek - a terhességi cukorbetegség tudnivalói

A várandósság során több hormonális változás is zajlik a szervezetben, melyek a magzat fejlődését és a szülésre való felkészülést segítik. A változások hatására a szövetek inzulin-érzékenysége időről időre romlik, ezáltal a terhesség előrehaladtával kialakulhat a terhességi cukorbetegség, vagy más néven gesztációs diabétesz (GDM), ami a szülést követően általában rendeződik. Élettani háttér, diagnosztika, kezelés, étrend a várandósság alatt és után, a Magyar Diabétesz Társaság ajánlásai alapján. Tapasztalatok a folyamatos szöveti glükóz monitorozó gép (CGM) használatáról és értékességéről, a várandósság alatt is!

Balogh Adrienn

Szabadidő-sportolók táplálkozása

Amikor életmódváltásba fogunk a táplálkozás mellett a rendszeres mozgásra is figyelnünk kell, ami része a hosszútávú és egészségtudatos életformának. A rendszeres sportolás mellett egyre többen figyelnek oda a táplálkozásra. De vajon hogyan táplálkozzon a szabadidő-sportoló? Miért fontos az ételek energiabevitele mellett a tápanyagösszetételre is figyelni? Szükséges-e a sport mellett az étrend-kiegészítés, fehérjepótlás? Mit, mikor és hogyan egyen az, aki rendszeresen sportol? Ezekre a kérdésekre igyekszem előadásomban válaszokat adni és irányt mutatni a hallgatóság számára.

Dobák Zita

Miért fontos a változatosság? Bioaktív vegyületek és jótékony hatásuk az élelmiszereinkben

Az ételeinkben nem csupán fehérjék, zsírok és szénhidrátok vannak, hanem rengeteg más egyéb vegyület is, melyek közül némelyik az ételek színét, illatát, ízét adja, valamelyik antioxidáns hatású, de van köztük toxikus is. Jóval több ilyen vegyület alkotja az ételeinket, mint elsőre gondolnánk, pedig ezek mind valamilyen hatással vannak a szervezetünkre, egészségünkre. Az előadás végére megtudjuk melyek az eddig felfedezett jelentősebb ilyen kémiai molekulák és végtére miért fontos a változatosság.

Erdei Lilla

Mi kerüljön a kisiskolások uzsis dobozába?

A kisiskolások rengeteg kihívással néznek szembe nap mint nap az iskolában, melyhez rengeteg energiára, vitaminra, ásványi anyagra van szükségük. Hogyan tudjuk nekik ezt biztosítani, illetve hogyan tudjuk a menzát ügyesen és változatosan kiegészíteni? Előadásomban tömören összefoglalom a kisiskolások szükségleteit, majd gyakorlati példákkal mutatom meg, hogy hogyan tudunk változatos, ízletes fogásokat csomagolni az uzsonnás dobozba. Gyors tízórai és uzsi tippek szakmai szemmel és anyai szívvel.

Földesi Eszter

Miért csinálja, hogy nem csinálja? avagy mi áll annak hátterében, hogy nem diétázik az, akinek tényleg kellene

Vannak olyan betegségek, amelyek leginkább diétával tarthatók kordában, ilyen pl a diabetes, vagy az epebetegség is.  Lelki szemeimmel a mai napig előttem van az  a páciensem, aki úgy ette a szalonnás rántottáját, hogy közben azt mondogatta: - Jajj, de beteg leszek ettől.  Ő is Ismerte a diétáját, sőt tapasztalta is már, hogy görcsöt okoznak neki ezek az ételek, mégis elkészítette és megette. Miért van az, hogy egyesek egy életen keresztül  tudnak tartani diétát, míg másnál azt tapasztaljuk, hogy nem a megoldást keresi, sőt akár egészségkárosító magatartást  is végez?  Mi lehet a kulcs, a közös nevező, ami mentén jó és sikeres kapcsolatot alakíthatunk ki a kevésbé együttműködőkkel?

Gyányi Ditta

Akkor mostantól nem ehetek rizst, krumplit, tésztát? - avagy az 1-es típusú cukorbetegség étrendi specialitásai

Az 1-es típusú cukorbetegség diagnózisával együtt nem kell lemondanunk a kedvenc ételeinkről, az étkezés öröméről. Az elengedhetetlen inzulin kezelés mellett, az életmód terápia is hatalmas szerepet játszik a megfelelő vércukor értékek fenntartásában. Ilyenkor záporoznak a kérdések, mostantól nem ehetek szénhidrátot? Akkor krumplit gondolom nem lehet enni, meg banánt se, abban sok a cukor!? Most akkor húst ehetek akármennyit? Milyen lisztet használjak?
Ezekre és a gyakorlatban felmerülő egyéb kérdésekre válaszolok, hogy a cukorbetegség ne jelentsen akadályt az örömteli, kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozásban.

Jász Fanni

A gyerekkori obesitas étrendi kezelése

Az elmúlt évek alatt azt tapasztaljuk, hogy a túlsúllyal már egészen kicsi kortól szembe kell néznünk. Ilyenkor felmerül bennük, hogy kell e valakit hibáztatnunk ezért, hogyan alakulhatott ez ki, milyen egészségügyi következményei lehetnek, ha ezen már gyermekkorban nem kezdünk el változtatni?
A célom, hogy megtanítsuk a gyerekeknek és a szülőknek, hogyan tudunk az étkezési szokásainkon úgy változtatni, hogy azt éreznék, hogy le kellene mondaniuk a kedvenc ételeikről.
Az előadásom során kitérek a korcsoportok megfelelő kalória bevitelére, hogyan tudjuk elkészíteni a kedvenc nassolnivalókat egészségesebben, és a tapasztalataim alapján mik a fő buktatók az étkezések során.

Martonosi Adrienn

A daganatos megbetegedések és a táplálkozás

Számos olyan táplálkozási faktor van, ami rizikócsökkentő/rizikónövelő lehet bizonyos daganattípusok esetében. Dietetikus szempontból mit (t)ehetünk, ha már érintettek vagyunk? Tényleg létezik olyan étrend, ami „meggyógyítja a rákot”? Számtalan étrendkiegészítővel és alternatív diétával találkozhatunk, de melyek azok a fő szempontok, amik alapján szűrhetjük ilyenkor az információkat, hogy lehetőleg javítsunk, és ne rontsunk az állapotunkon? 

Moharos Melinda

A 2-es típusú diabéteszről a dietetikus szemével

A 2-es típusú diabétesz mára már nem csupán az idősebb generációt érinti, egyre nagyobb gyakorisággal jelenik meg a fiatalabb korosztályban is. Ebben a genetikán túl az életmódunk játssza a legnagyobb szerepet. Biztos vagyok abban, hogy mindannyiunk ismeretségi körében vannak cukorbetegek és sokan számos információval rendelkeznek a kezelést és étrendet illetően, de a tapasztalat azt mutatja, hogy számos tévhit kering a köztudatban. Igyekszem minél többet eloszlatni ezek közül

Pallagi Alexandra

Démonizált élelmiszerek, élelmiszeralkotók - Mindig jobb a mentes? Van okunk félni az ételektől?

A mai diétás hiedelemrendszernek köszönhetően olyanok is "mentes" étrendet követnek, akik egészségügyi szempontból nem szorulnak rá. Közellenséggé vált a tej (kiváltképpen a laktóz), a glutén, a szója pedig már évtizedekkel ezelőtt rossz hírnévre tett szert. Csak néhány élelmiszer, élelmiszeralkotó a sok közül, amitől fél a XXI. század embere. Mi állhat ennek hátterében? Biztos, hogy minden fekete és fehér, azaz jó vagy rossz, egészséges és egészségtelen? Az előadásban ezekre a kérdésekre is keressük a választ.

Pangl-Szarka Dorottya

Hogyan egyél jól, s legyél jól a munkában is?

A 2020-as év alaposan megváltoztatta az életünket, s ezzel együtt a munkába járást is. Vagy éppen a nem járást, hiszen sokan otthonról dolgoztunk a lezárások alatt, vagy dolgozunk azóta is. Ami azóta állandó, az a folyamatos változás. Mivel a napunk nagy része munkával telik, ez alaposan meghatározza a fizikai-lelki-mentális jóllétünket, s azt is, hol és hogyan, milyen rendszerességgel, körülmények között tudunk nap közben étkezni. Előadásommal abban igyekszem segíteni, hogyan tudjuk összehangolni a jól evést (az elég jól evést) és a különböző helyszíneken végzett és eltérő jellegű munkát. Legyen szó irodáról, home office-ról, vagy éppen az ettől eltérő, esetleg többműszakos munkavégzésről.

Schmidt Judit

Étrend-kiegészítők – Szükségesek, hatásosak, biztonságosak?

Megszámlálhatatlan ígérettel lehet találkozni, hogy az étrend-kiegészítőkkel egészségesebbé válunk, lefogyunk, szépek és boldogok leszünk. Mik is azok az étrend-kiegészítők? Miért ennyire népszerűek? A sport elképzelhetetlen étrend-kiegészítők nélkül? Szükségesek, hatásosak, biztonságosak? Táplálkozástudományi dilemmák szakmai szemmel.

Shenker-Horváth Kinga

Hisztaminintolerancia - nem annyira ijesztő, mint gondolod!

A hisztaminintolerancia az egyik legmegosztóbb ételintolerancia. Ember legyen a talpán, aki el tud igazodni az információk útvesztőjében. Az egyik táblázat ezt írja, a másik azt javasolja. Akkor nem ehetek kenyeret? Ihatok kávét? A csokoládét teljesen el kell felejtenem? Ha a tojást szétválasztom, mihez kezdjek a fehérjével? Meddig kell diétáznom?
Ezekre fogok választ adni az előadásom során és meg fogod látni, hogy nem annyira ijesztő a hisztaminszegény étrend, mint gondoltad.

Szkladányi-Szabó Lucia

Lehet egyszerre finom, egészséges és fenntartható az étrendünk? OKOSTÁNYÉR® ajánlás a rohanó hétköznapokban

Az előadásban azokról a praktikus kérdésekről lesz szó, amelyek a hétköznapokban mindannyiunkat érdekelnek a táplálkozással kapcsolatban. Hogyan lehet úgy összeállítani a menünket, legyen szó a saját ebédünkről vagy a család étrendjéről, hogy azt szívesen megegyük, hatékonyan szolgálja az egészségünket és a környezetünk szempontjából is fenntartható legyen? Erre a kérdésre nagyon sok jó válasz létezik, melyek között mindenki megtalálhatja a sajátját. Merre érdemes elindulni? Ebben segít az OKOSTÁNYÉR®, a legújabb hazai táplálkozási ajánlás.

Szűcs Zsuzsanna

Segítség, IR-es vagyok! - Tények és tévhitek az inzulinrezisztencia diétájában

Az inzulinrezisztencia akár minden második embert érintheti, de sokan nincsenek tudatában azzal az állapottal, ami a cukorbetegség előszobája. Ha már a vércukorterhelés következtében kiderül a „baj” a legtöbben igyekeznek komolyan venni a diétát. De milyen diétára van szüksége az IR-esnek? Tényleg 160 g szénhidrátot kell ennie? Csak az a jó, ami cukormentes? Mi az a lassú és a gyors szénhidrát és hogy kombináljuk őket? A zabkása valóban egészségessé tesz? A gyümölcs tiltott vagy csak a banán és a szőlő? Egyáltalán van tiltott élelmiszer? És korlátlanul fogyasztható?
Ezekre és még ezernyi kérdésre keressük a választ a figyelemfelkeltő előadásban.

dr. Takács Hajnalka

Hashimoto étrend - mit mond a tudomány?

A Hashimoto betegség egyre többeket érintő probléma, így egyre több tény és tévhit kering azzal kapcsolatban, hogy milyen étrendet igényel a kezelése. Szó lesz előadásomban arról , hogy mi a tudomány jelenlegi álláspontja a táplálkozás pajzsmirigy gyulladásra kifejtett hatásáról, és milyen alapanyagokat érdemes kihagyni, illetve nagyobb mennyiségben fogyasztani a kórkép esetén. Érintjük többek között a glutén, jód és a szelén kérdését is, de szóba kerülnek ételkészítési módok is. 

Varga Dóra

HOGYAN LEHET RÉSZT VENNI AZ ÉLETMÓDVÁLTÁS ÉJSZAKÁJÁN?


Sajnos, még nem érkezett el az ideje annak, hogy az Életmódváltás Éjszakáját az eredeti terveink szerint egy egész napot felölelő élő programként meghirdethessük, ezért a Facebook felületén, ingyenes, online előadásokkal bonyolítjuk le az eseményt. Csak kattints az alábbi linkre március 25-én 12.00 órakor és csatlakozz az előadáshoz!
Kattints!

REGISZTRÁCIÓ

Az eseményre regisztrálóknak értesítést küldünk a programról.

PARTNEREK

Életmódváltás éjszakája

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram